echinococcosemu 11 itocutaire

بیماری به نام (echinococcosemu 11 itocutaire)

میکرب این بیمارى به وسیله ((سگ)) در انسان به وجود مى آید، و تولید بحرانهاى سکته، سر گیجه، و صداع مى کند؛ این بیمارى در انسان 69 در صد به کبد حمله مى کند و 11 در صد به اعضاى سفلى و 8 در صد به پوست و عضلات، و خلاصه به کلیه، طحال و مغز سرایت مى نماید.

سرایت سل

یکى از دانشمندان بزرگ فرانسه بنام ((نوکارد)) ثابت کرده که مرض سل، از انسان به ((سگ)) و از ((سگ)) به انسان خیلى زیاد سرایت مى کند، و ضمنا نشان داده که سگهاى شهرى جوان، زیاد دچار سل میگردند، و بوسیله راههاى هوایى و جهاز هضم میکرب ببدن سگ داخل مى شود، زیرا سگ ((با سیل هاى کوخ)) یعنى میکرب سل را که همیشه در کثافات هست مى لیسد اگر سگى در خانه یک نفر مسلول باشد براى تمام آن محله، بلکه تمام آن شهر خطرناک است))(۱)

بیماریهاى بى سابقه

بسیارى از بیماریها که میان ملل اروپایى و آمریکایى فراوان به چشم مى خورد، در میان ملل اسلامى سابقه نداشته است و جهت این امر بسیار روشن است؛ زیرا ملل اسلامى از برنامه هاى دقیق و منظمى پیروى مى کنند که آن برنامه ها با خلقت و سرش مردم سازى دارد و آن برنامه ها را براى سلامت و بهتر زیستى مردم، خداوند معین کرده است و از این جمله است مسئله خون، مردار، سگ و خوک چه بیماریهایى خانمانسوزى که از جانب این چیزهایى که خدا حرام کرده دامنگیر بشر مى شود؛ که با ترک آنها و حرام و نجس دانستن آنها بجاى بیمارى؛ تندرستى و بجاى بدبختى اجتماع -، سلامت اجتماع تامین میگردد ولى متاءسفانه با گشوده مدهاى جدید به سوغات آمده و اینجا است که مى بایست اعتراف به فرمایش امام هفتم (ع) نمود:

((کلما احدث الناس من الذنوب مالم یکونوا یعملون، احدث الله لهم من البلاء مالم یکونوا یعدون)) (۲)

هنگامیکه مردم مرتکب گناهان تازه اى بشوند که قبلا آن گناهان را انجام نمیداند، خداوند نیز براى آنان بلاها و مصیبت هاى غیر منتظره ایجاد مینماید.

در جایى که اسلام دستور مى دهد در صورتیکه ظرفى را سگ بلیسد مى بایست براى طهارت و نظافت آن ظرف را خاک مال کنند ما امروز در بعضى خانواده هاى مرفه مى بینیم، همچون زمان جاهلیت سگ را همبازى خود و کودکان قرار مى دهند، زبان سگ را در دهان مى کنند و مى مکند و تا این اندازه با سگ خصوصى شده که آنرا در رختخواب خودشان مى خوابانند.البته این کار نتیجه اى جز میکرب و بیمارى امراض گوناگون چیزى به بار نمى آورد.

قبلا نوشتیم که اگر ظرفى را سگ بلیسد، باید آنرا خاک مال کرد.

((ظرفى را که سگ لیسیده یا از آن ظرف، آب یا چیز روان دیگر خورده، باید اول با خاک پاک، خاک مال کرد، بعد یک مرتبه در آب کریا جارى، یا دو مرتبه با آب قلیل شست))(۳)

آن آفریدگارى که سگ را آفریده هم او نیز دستور به دفع میکرب مى دهد میکرب سگ را فقط خاک پاکیزه و تمیز مى تواند نابود کند، و کشف یکى از دانشمندان بزرگ در این قسمت خواندنى است. البته این کشف چندان سر و ساده تمام نشده بلکه توام با هیاهو و جنجال و سر و صدا بود.
شرح این تجزیه کشف در یکى از مجلات فرانسوى، بنام ((لوشا سورفرانسه)) که در شهر ((سنت اتین)) چاپ مى شد درج گردیده است.
کشف او این بود که اگر سگى ظروف را زبان بزند، و آنرا آلوده به میکرب کند، تنها چاره نابودى این میکرب خاک است، و باید ظروف را خاک مال کرد.
و از اینجا باید بفهمیم که آنچه پیامبر اسلام که بیان مى کرده از راه رابطه با مبدا و با الهام پروردگار بوده است. پیامبرى که تحصیل علم نکرده بود. بعد از گذشت چهارده قرن اینگونه سخنان و کلماتش استدلالى و مبرهن گردید.

نگار من که به مکتب نرفت و خط نوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

پی نوشت:

(۱) مجموعه انتشارت ص 405.@.
(۲)سخنام موسى بن جعز(ع) بحارالانوار ج 78 ص 322.@.
(۳) توضیح المسائل ص 41.@.

منبع:

www.islamicecenter.com  مرکز تعلیمات اسلام واشنگتن


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, | 9:17 بعد از ظهر | نویسنده : سجاد طوسیان |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.